söndag 22 januari 2012

Sista dagen som 25-åring

Idag är jag 25 år för sista gången. Eller hur man säger. Min sista dag som 25-åring. Jag borde kanske försöka njuta, men idag är en typisk söndag med typiska söndagssysslor. Jag borde städa (särskilt inför imorgon. hur kul är det att vakna till ett stökigt hem när man fyller år?), läsa lite kurslitteratur inför tisdag (för vem vill plugga på sin födelsedag?) samt se till att det begynnande diskberget aldrig blir ett diskberg. Lite så. En helt vanlig tråkig söndag med andra ord.

Idag fyller pappa 50 år (grattisgrattisgrattis!). Alla hans barn utom jag är i Örebro för att fira honom. Jag känner mig som den dåliga dottern. Det finns flera anledningar till att jag inte är där. Dels för att jag är pank och dels för att jag fick mitt schema för den här terminen så sent som i torsdags. Dessutom ska pappa och hans fru fira sammanlagt 90 år i sommar, så jag satsar på att vara med på det kalaset istället. Men det känns ändå trist att missa hans dag. 

Jag hoppas att morgondagen blir fin. Det tror jag att den blir. Trots att det blir tråkigare och tråkigare att fylla år. Imorgon ska jag äta middag ute med några vänner i Malmö. Och på lördag blir det födelsedagsmaskerad. Det blir nog himla fint alltihop!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar