torsdag 19 januari 2012

Macaronsbak

Idag bakade jag macarons för andra gången i mitt liv. Jag, Johanna och Karin träffades hos Johanna och hade först lite soppkväll för att sedan sätta igång med macaronsbaket. Det blev tre smaker: vanilj, choklad/hasselnöt och hallon. Så. Himla. Goda. Men vi fick en del problem, som sig kanske bör med macarons. Man måste exempelvis vara väldigt försiktig när man tar loss dem från bakplåtspappret. Vissa såg inte så fina ut, men goda var de i alla fall. Jag tyckte att vi gjorde ett bra jobb!

Vaniljmakronerna innan ugnen.

Karin håller i den första makronen (choklad/hasselnöt).

Choklad/hasselnöt-macarons. Vissa mer defekta än andra.

Karin lade sina macarons i en fin plåtburk.

Mums!

Mina macarons är för tillfället i en Big Pack-låda. Nåväl. De får ligga i något finare imorgon.

Nu är jag helt slut efter en lång skoldag. Jag har galen huvudvärk och är himla trött. Det blev en lång dag och det blev en lång bakkväll. Och jag mår riktigt illa efter alla defekta macarons som jag har kastat i mig. Isch!

Men imorgon är en ny dag. Då ska jag först sova ut. På så sätt kanske jag mår bättre imorgon, vilket vore behändigt eftersom jag hade tänkt gå på maskerad imorgon kväll. Fun, fun, fun!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar