lördag 21 januari 2012

Krav Maga?

Så jag fick en idé. Jag blev sugen på att börja med något nytt. Något jag kan ha nytta av. Något att träna. Något som kan få mig att känna mig säkrare. Och plötsligt uppenbarade det sig. Hur kommer jag inte ihåg. Krav Maga. Jag måste börja träna Krav Maga. Kampsportsliknande självförsvar där kroppens reflexer och naturliga rörelser utnyttjas. Och man lär sig att försvara sig mot det mesta: knivhot, pistolhot, sparkar och så vidare. Det vore ganska ballt att kunna. Och kanske behändigt med tanke på hur mycket skit som händer nuförtiden. Eller vad tror ni?

Jag ska maila lundaklubben och höra om jag och Karin kan få komma på provträning nästa vecka. Fast det känns lite pirrigt. Jag hoppas att det kommer kännas bra. Att det känns som rätt träning för mig, helt enkelt. Jag är lite rädd att det kommer vara en massa gigantiska män där som ser farliga ut. Hm. Vi får väl se!

Skulle ni våga börja med något sådant här? Först ska vi såklart provträna och se om det är något för oss. Det kostar nämligen 1400 kronor per termin för studenter. Det är ändå ganska mycket pengar. Hur som helst ska det bli spännande att kolla in Krav Maga.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar