tisdag 3 januari 2012

Hej, jag är en dålig människa

Ojojoj. Den här dagen alltså. För det första kunde jag inte somna inatt. Eller, jo. Till slut. Någon gång närmare fem imorse. Fem! Det är ju helt sjukt. Jag kollade på serier hela natten och jag somnade till slut till 30 Rock. Och visst är det trevligt att titta på serier, men det är väldigt frustrerande att inte känna sig trött när man verkligen borde sova, inte minst för att man har en uppsats att skriva. Och apropå den: nej, jag har inte gjort ett dyft idag! Jag orkar inte titta i böckerna trots att jag vet att jag måste göra det förr eller senare. Och förr vore himla mycket bättre än senare (det kommer jag i alla fall tycka "senare"). 

Och jag hade tänkt gå ut och gå såklart. Men det har spöregnat hela eftermiddagen. Och det är mörkt. Det känns inte särskilt inbjudande att gå ut då. Är jag en dålig människa om jag inte tar en promenad i det här vädret? Det känns nämligen så när jag nu ändå har bestämt mig för att röra på mig mer. Gah!

Finns det något positivt att säga om den här dagen? Hm, jo. Jag har ätit bra, precis som igår. En massa frukt och bär och till middag blir det spenatpasta. Jag proppar kroppen full med vitaminer och hoppas att det gör mig lite piggare. 

Annars har jag inte gjort mycket vettigt idag. Jag har mest kollat i trådar på nätet om den där stackars 25-åringen som antagligen har blivit kidnappad. 

Nej, nu är jag trött på mig själv och på den här dagen. Den känns som en slags transportsträcka till något annat och till något bättre. Förhoppningsvis.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar