måndag 28 februari 2011

Perfekta värden (aka. tråkigt inlägg om hälsoproblem)

I knew it. Blodvärdet var perfekt ("som skolboksexempel" som Malin sade). Glykosen likaså. Med andra ord har jag varken brist på järn eller b12 och jag har inte diabetes (puh!). Men jag hade nästan föredragit att ha brist på järn eller något. Att få veta varför jag är trött och bara kunna ta tabletter så att det fixar sig. Nu står jag här och famlar i mörkret istället. Min andra gissning är att det är mina allergier som gör mig trött. Alternativt att jag har problem med sköldkörteln, vilket ligger i släkten.

Jag ska boka en läkartid imorgon.

Tack till Malin som kollade mina värden och som visade mig runt på sitt jobb!

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Men är det bara ett blodvärde de kollar? För vissa av bristerna syns inte om man inte gör speciella tester för just dem.

    Det var ju inte förrän de testade specifikt för B12 som de upptäckte min brist t ex.

    SvaraRadera
  2. Fast jag tror inte att man brukar ha någon sådan brist när man har så bra blodvärde. Jag kan tänka mig att man kanske ser att något är fel om blodvärdet är lågt och att man då tar ett specifikt blodprov för att se vad det är för brist. Men jag ska fråga imorgon när jag ringer ifall man ändå kan ha b12-brist. På Malin verkade det inte så.

    SvaraRadera