måndag 7 februari 2011

Paris

Äntligen! Till slut kommer nu parisbilderna. Titta och njut. Eller något.

Hannah och Johanna på flygplatsen i Köpenhamn.

Såhär kan man se ut när man väntar på tunnelbanan i Paris.

På lördagen åkte vi till Montmartre och Sacré-Cœur.

Lasagne är gott!

På lördagskvällen köpte vi lite mousserande vin som vi kylde i handfatet.

Nöjd.

Sedan gick vi till coola indieklubben Pop-In som låg runt hörnet.

Där träffade vi två fina svenska tjejer, Katja och Tina, som vi fortfarande har kontakt med.

Och där spelade jag piano och sjöng lite.

På söndagsmorgonen (min födelsedag) hittade jag den här lappen (Be Right Back) när jag hade varit och duschat.

Johanna kom tillbaka med blommor och croissants. Så fint!

Födelsedagsfrukosten åts nära Notre Dame. Varm choklad, såklart.

Notre Dame de Paris.

Sedan bar det av till den gigantiska Louvren.

Vi kollade in Mona-Lisa såklart.

Den här "lilla" målningen sitter mittemot Mona-Lisa.

Johanna och jag med Seine i bakgrunden.

Åh, man vill ju köpa allt man ser på gatorna!

Jag ville så gärna köpa lite fina gamla böcker, men jag skippade det.

Plötsligt dök det upp en massa inlinesåkare. Vi förstod inte riktigt vad det var frågan om. Galet!

En vanlig pose för mig eftersom jag var kart- och metroansvarig.

På min födelsedag, som självklart var en sötsaksdag, åkte vi till underbara Ladurée.

Vacker påse!

Men innehållet är både vackrare och godare. Så kallade macarons (makroner). Mumma! Lakritsen smakade som Käck och vaniljen som vaniljglass.

Triumfbågen.

Mat!

På måndagen, vår sista dag, åkte vi till kyrkogården Père Lachaise och såg bland annat Honoré de Balzacs grav. Vi varken hann eller orkade se alla gravar vi hade tänkt se. Kyrkogården är jättestor och lite krånglig.

Sådant här såg man lite överallt. Mm!

Sista bilden på oss i Paris. Det var en fin resa!

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Ser ut som att ni hade massa skoj! :)

    Och mumsigt gott! Farliga bilder! :P

    SvaraRadera
  2. Ja, vi hade det himla bra! :)

    Och, ja. En massa gott! :)

    SvaraRadera