tisdag 8 februari 2011

Åsa-Nisse: Wälkom to Knohult - en filmrecension

Jag och Ute gick på (gratis! mycket viktigt att poängtera!) förhandsvisning av Åsa-Nisse: Wälkom to Knohult lite tidigare ikväll. Den var... inte särskilt bra. Visst, ibland fnissade man till. Men alltsomoftast kändes det forcerat och löjligt (som vanligt satt jag och undrade varför så många i biosalongen skrattade åt jättetråkiga skämt. är det mig det är fel på?). Jag antar att det blir så när Henrik Dorsin får skriva manus. Han är vanligen väldigt tråkig (bortsett från partiledarkupletterna och hans roll som apjobbig granne i Solsidan, men där är han bara bra för att man tänker att han "spelar" sig själv).

Storyn var helt enkelt alldeles för förutsägbar på ett alldeles för ocharmigt sätt. Skämten känns gamla och löjliga, vilket är märkligt när man har med stora delar av den svenska humoreliten (uppenbarligen inte de bästa). Jag är inte nöjd och jag är inte road. Filmen får nog inte ens en tvåa av mig. Gratis är inte alltid gott.



Ok, då. Darth Vader-grejen var rolig.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar