tisdag 1 februari 2011

Födelsedagsmaskerad

Nu hoppas jag att ni verkligen vill se bilderna, för det har tagit ungefär tre år (mild överdrift) att ladda upp!

Det var en fin fest med lagom många personer i min pyttelilla lägenhet. Och fina presenter fick jag också. Här kommer lite glimtar från kvällen, både på folket och min nyligen ommöblerade lägenhet. Titta och njut.

En kvinna från Pulp Fiction som föredrar att inte visa sitt ansikte i bloggar.

Och jag var Wednesday Addams. Vad tycks?

Lisa var häxan i Trollkarlen från Oz. Innan hon fick på sig hatten och peruken trodde jag att hon var Grinchen!

Johanna var the Big Bad Wolf.

Helena hade nästan glömt bort att det var maskerad, men hon var i alla fall Leonard från The Big Bang Theory. Sötnöt!

Malin var Cameron i House och hade med sig shots (i dubbel bemärkelse).

Lilla lyan med mycket folk.

Jag/Wednesday. Jag påpekar gärna att jag hade vitt puder och sminkade mig mörk under ögonen. Så ni veeet.

Mina bästa kursare! Marian var någon tysk kille med morgonrock, Ashley var också inspirerad av Pulp Fiction, Robin var prästen i Exorcisten och Ute var någon deprimerad och knarkande tysk karaktär (därav minen).

Wednesdaykostymen gjorde mig lite mordisk.

Malin delade ut shots med jämna mellanrum.

Schkååål!

Marian hade varit gullig och bakat en chokladtårta till mig, så det fick bli en improviserad sockerdag. Mums!

Deppiga Ute blev inte ens glad av sockret!

Malin är alltid kärleksfull.

Vajjert!

Party på golvet.

Lena kom lite senare än de andra och var utklädd till sig själv. Här pratar hon med Pippi.

I söndags hade jag och C en mysig söndagsbrunch. Gott!

Och jag använde min Alice i Underlandet-inspirerade kopp för första gången. Den fick jag i julklapp av Malin och jag älskar den!

Här är de flesta presenterna jag fick (ja, inte tårtan). Fina plåtburkar, fint tårtfat, vin och öl, smink, elgitarrörhängen och ett litet nybörjarset för att lära sig att sticka (virka?!) djur.

Tack, tack, tack!

Tack!

Och det var faktiskt allt. Puh!

/H

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som att ni hade skoj! Och Wednesday Addams var spot-on! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, vi hade kul också! :) Och tack för komplimangen! :)

    SvaraRadera