onsdag 2 februari 2011

Hähä

Yay! Inga hål. Lite början till hål, men det har jag väl alltid. "Det syns att du har varit duktig" sade tandläkaren. Unbe-fucking-lievable! Så nu ska jag fira med en stor påse godis! Nej. Jag skojar. Det gör jag. Däremot köpte jag Flux hos tandläkaren och en massa frukt och grönsaker på Ica. Nya livet börjar NU (för det har jag aldrig sagt förut...).

Storasyster skrev riktigt klokt om det här med viktnedgång. Att man får se det som ett plus om man ser till att äta bättre. Om det blir ett måste är det lätt att det blir en stressfaktor. Så det är det jag ska göra nu. Se till att få ett lite bättre matbeteende. Äta nyttigare. Lite mer normalt. Äta regelbundet och sova regelbundet. Så får vi se om det hjälper. Jag hoppas verkligen det.

Och apropå inte-äta-socker-tävlingen. Jag har bestämt mig för att sluta med den. Eller snarare att göra om den. Jag har redan tagit ut mina tre sockerdagar för halvåret och inser att det inte kommer att funka att inte äta socker under fem månader (påsk, hallå?). Nu tänkte jag istället att jag kan få en sötsaksdag i månaden. Det känns mer rimligt. Då har man alltid något att se fram emot, men kommer inte äta sötsaker mer än 12 gånger om året, vilket känns lagom. Hela grejen med regler kanske känns konstig för andra, men jag behöver regler för att inte hamna i en ond cirkel där jag känner ett oerhört starkt sockersug varje dag. Det är inte bra för vare sig magen, hälsan eller tänderna. Tycker ni att den här regeln låter bättre och mer realistisk än tävlingen?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar