måndag 22 juni 2009

Skolångest

Men snälla någon! Ska jag behöva ha skolångest på sommaren också?! Isch!

Jag har verkligen varit sjukt lat när det kommer till sommarkursen. Jag trodde nog att det skulle vara ganska chill, men de har verkligen sett till att man inte kan lata sig om man ska klara kursen. Inte för att jag hade tänkt lata mig igenom kursen, men jag trodde faktiskt inte att den skulle vara så krävande. Det är faktiskt sommar! Hm. Jaja. Jag får skylla mig själv (jo, tack, det är faktiskt mitt fel att det är finanskris och brist på sommarjobb!).

Dags att läsa lite mer om maskuliniteter, men även den kursboken har en massa språk- och stavfel. Jag menar, hur kan en korrekturläsare missa "Simon de Beauvoir" och på nästa sida "Simone de Beauvouir"?! (inget av alternativen är rätt, kan jag meddela) Har jag bara haft otur med de här böckerna, eller är det helt enkelt så att svenska böcker alltid innehåller en massa språkfel? Vad vet väl jag, jag läser nästan bara på engelska och franska nuförtiden. Jag tycker verkligen att det blir extra jobbigt att läsa när det finns minst ett språkfel på varje sida. Är jag ensam om det här?

Jag vet inte riktigt vad jag ska längta till för tillfället. Jag har liksom inget "lov" att se fram emot. Ingen semester. Jag är "ledig" i juli, men bara för att vi då ska skriva hemtenta samt ett paper. Förhoppningsvis får jag några helt lediga veckor i januari nästa år. Herrejisses...

Nej. Sorry. Jag är aptråkig. När jag får min videokamera om några dagar blir jag nog på bättre humör!

/H (tråkmånsen numero uno)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar