lördag 27 juni 2009

Festival?

Hm. Ska jag åka till Roskilde, kanske? Jag är ju sjukt rik för tillfället! (mja, kanske inte om man är en "normal" människa, men med mina mått mätt! 12 000 spänn, liksom! det är en hel förmögenhet för mig!) Det hade varit så himla kul. Att få komma bort lite och göra något roligt för en gångs skull. Glömma skolan, glömma kassa och orättvisa betyg, glömma allt som är jobbigt och tråkigt. Kan man inte bara få leva ibland? Jag är trött på skit. Jag är trött på människor som förstör det för mig. Jag är så himla trött! Det kostar en smärre förmögenhet att åka på festival, särskilt i Danmark, men det hade nog varit bra för mig. Jag funderar starkt på att åka dit. Problemet är väl att det börjar på torsdag och att jag har ett obligatoriskt seminarium på fredag. Man kanske kan åka direkt efter det, även om man missar en dag? Hm. Nu har jag lite att tänka på. Och sent är det.

Godnatt!

/Hannah (med festivaltankar)

4 kommentarer:

  1. Det kan nog vara skönt att komma bort lite. Annars kan du ju åka på en sista minuten resa med mig! :P

    SvaraRadera
  2. Jo...men jag tror inte att det blir Roskilde nu. Jag kommer ju missa en och en halv dag eftersom jag måste till skolan på det obligatoriska seminariet. Inte kul att betala fullpris om man inte kan utnyttja det. Och visst kan vi åka på en sistaminutenresa, men då får du betala själv! :P SÅ rik är jag inte, haha!

    SvaraRadera
  3. Jag betalar själv! Jag får retroaktivt aktivitetsstöd nu :) Men det får bli en billig resa haha

    SvaraRadera
  4. Ja, problemet är att jag bara kan åka i juli och då finns det nästan inga sistaminutenresor. Finns det några alls är de apdyra eftersom alla vill åka på semester då! :(

    SvaraRadera