söndag 21 juni 2009

Kameratankar

Hm. Jag funderar på om jag ska köpa mig en digital videokamera. Jag vill väldigt gärna kunna spela in saker i bra kvalitet, särskilt när jag spelar och sjunger. Min digitalkamera har börjat krångla och ljudet är verkligen inte bra i den. Webkameran är kass, som ni vet (det är inte särskilt läckert med fördröjning/osynk). Det finns nog bara ett alternativ, nämligen att köpa en videokamera som faktiskt är gjord för att spela in rörliga bilder med ljud. Problemet är att jag inte kan köpa något lyxigt. Runt 2000 svenska riksdaler är väl ungefär dit jag kan sträcka mig. Frågan är om de kamerorna ens är bra? Jag får höra med min pryltokiga moster som kan allt det där. Hon har haft flera videokameror under åren.

Den här kanske vore något? Man kan till och med ladda upp klipp direkt till YouTube med den, haha!


/Hannah (som vill kunna spela in)

2 kommentarer:

  1. Det är roligt med videokamera :) Tycker du borde köpa en så får man se lite mer av dig! Magnus köpte en för ett tag sedan (han är ju ganska pryltokig) för han ska filma när han paddlar kajak. Den kunde oxå filma i vattnet... Lite coolt ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ballt. Nu har jag ju hittat min goding! :D Är supernöjd! (hittills iaf!)

    SvaraRadera