måndag 22 juni 2009

Harry Potter

Yes! Nu har jag köpt två biobiljetter till den sjätte Harry Potter-filmen. På premiärdagen (15:e juli), såklart! Ok. Vem följer med? David är en tråkig pojkvän som närmast vägrar att gå på den. Taskigt värre! Jaja, i värsta fall kan jag breda ut mig på två stolar om ingen vill följa med (jag har trots allt blivit ganska tjock på senaste tiden!).

Apropå min tjockhet. Idag har jag börjat med en ny vana, nämligen att gå ut och gå innan frukost. Det är tydligen det bästa man kan göra för att gå ner i vikt enligt han där D-Flex (känd personlig tränare på 90-talet om ni har glömt bort vem det är!). Det han har sagt är att man ska gå ut och gå när man inte har ätit på länge, antingen innan frukost eller sent på kvällen. Att gå ut sent på kvällen känns sådär, tycker jag. Särskilt med tanke på att det bara skulle göra mig hungrig och då går liksom hela poängen förlorad. Jag funderar på att börja simma här på Nautilus under sommaren, eftersom David har börjat träna där. Det känns dumt att köpa ett sommarträningskort på Gerdahallen när jag vet att jag inte kommer orka gå dit (det ligger mycket längre bort än Nautilus som ligger ett par minuter bort). Jag ska verkligen försöka bli lite fit for fight igen! Till hösten blir det Gerdahallen igen och då hoppas jag att Cecilia hänger på.

Nej, nu är det dags att läsa lite om "maskuliniteter". Interesting!

/Hannah (Potter)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar