lördag 6 juni 2009

I need some French people

Men åh. Varför bor så gott som alla mina franska vänner i Frankrike? Kan de inte bo i Sverige? Jag behöver tio fransmän för min lilla språkvetenskapliga studie. Hittills har jag en. En! Snälla Matthieu som bor i Stockholm hjälpte mig, precis som han brukar när det kommer till skol- och franskrelaterade saker. Stackars människa. Han måste tycka att jag är hemsk som ringer så fort jag behöver hjälp. Le pauvre! Men jag tror att han vet att jag verkligen uppskattar hans hjälp.

Jag gör en liten jämförelse mellan svenska och franska svar i ett associationstest. Om det är någon som vill vara med (det tar 5-10 minuter) så kan ni höra av er eftersom jag fortfarande behöver ett par svenskar till. Problemet är att det måste vara per telefon eller i alla fall via msn eftersom jag måste höra/läsa svaren direkt. Jag antar att ingen känner någon fransman/fransyska som bor här i Sverige? Det är lite dyrt att ringa till Frankrike...

Jag hoppas att jag hittar mina före detta franska lärare på skolan på måndag. De är inte tillräckligt många, men de kanske kan hjälpa mig att hitta fler fransmän. Synd att jag inte är rik. Då hade jag bara kunnat ringa till alla jag känner i Frankrike.

Slut på struntprat. Nu blir det mat. Sedan blir det till att panta alla burkar vi har så att jag har råd att köpa något ätbart idag (yes, precis så pank är jag). Efter det ska jag och Cecilia ner till stan så att hon kan förtidsrösta. Själv har jag lovat David att vi ska rösta tillsammans imorgon när han kommer hem från Sweden Rock Festival.

Tack och hej för nu!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar