söndag 28 juni 2009

Intresseklubben antecknar

(jo, jag vet, jag bloggspammar!)

Jag tänkte bara berätta om de senaste "nyheterna" i mitt liv om någon stackars själ nu råkar bry sig (vem vet, mamma kanske undrar?). Här kommer det i punktform:

  • Roskilde: Nej, jag skippar nog det. Jag tänker inte betala en massa pengar och sedan missa mer än en dag av festivalen. Det får vänta (återigen...).
  • Videokameran: Den kom, den såg, den DOG. Ja, det var uppenbarligen inte världens bästa kvalitet (eller så hade jag enorm otur), för den låste sig efter bara en liten stunds användande. Det kanske var tur att den slutade funka, för redan när jag såg den lilla videokameran funderade jag på om det inte var ett halvkasst impulsköp. Nu kan jag lämna tillbaka den och fundera ett par gånger till innan jag köper en (dyrare och större) videokamera.
  • Skolan: Nej, det orkar jag verkligen inte skriva om och jag tror inte att ni saknar det tjafset heller!
  • Jobbet: Som de flesta vet extrajobbar jag med att transkribera inspelningar av tvåspråkiga barn. Idag blev jag äntligen klar med min aplånga transkription! Det har tagit över sju timmars arbete sammanlagt och det kommer nog ta ytterligare en för att kontrollhöra.
  • "Hemligheten": Jag jobbar på det! Jag kan avslöja att jag inte är gravid i alla fall (jodå, det var det några som trodde! I wish, liksom!). Nu vet i och för sig de flesta som läser bloggen vad hemligheten var. Tyvärr kan jag fortfarande inte säga/skriva något. Men snart, så!
Goodnight, sleep tight!

/Hannah (allas idol. på riktigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar