fredag 19 juni 2009

Midsummer

Om tre timmar bär det av till Mornarp utanför Bjärnum. Där har min fina vän Anna en stor midsommarfest för jag vet inte vilket år i raden. David är gullig och kör mig dit och sedan åker han till sina vänner. Vi är nämligen inte siamesiska tvillingar. Just när det handlar om midsommar och sånt tycker vi att det är bättre att båda har det kul med sina vänner. Annars blir det lätt att den ena har mycket roligare än den andra och vi vill självklart ha det kul båda två när det handlar om en högtid som bara infaller en gång om året. Förstår ni hur jag menar? Vissa tycker säkert att det låter märkligt, men jag tycker inte att man behöver vara med varandra precis jämt. Bara för att man blir ihop med någon ska inte hela ens "social life" gå i ide. När det kommer till födelsedagar och jul vill vi självklart vara tillsammans, men det är en helt annan sak. Jag tror att vi båda kommer ha superkul ikväll!

Jag och David förra midsommar. Han följde med till Mornarp och mina vänner, men jag tror faktiskt att han hade kul ändå!

/Hannah (glad och självständig midsommarfirare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar