söndag 7 juni 2009

SchizoHannah

Jag måste vara två skilda personer. Samtidigt. Det finns ingen annan förklaring. Hur kan jag annars hata mig själv för att jag latar mig och inte gör sånt som jag borde? Varför blir jag arg på min andra person(-lighet) när den inte har diskat, pluggat mer samt gjort den där transkriptionen?

Jag hatar mig själv. Det gör jag faktiskt. I alla fall den där andra personen som är jag. Jag vill ju ha ordning och reda. Ingen jäkla lathet. Jag vill inte sitta uppe sent när jag egentligen borde försöka sova ut för att morgondagen kommer vara fullproppad med saker jag borde ha gjort idag.

I hate myself. My other self.

Acta est fabula, plaudite!

(ja, förresten. jag och Cecilia har bestämt oss för att lära oss två latinska uttryck varje vecka eftersom vi är latinälskare båda två, men med dålig självdisciplin när det kommer till själva inlärningen av latin)

/H (och den andra H, ni vet!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar