söndag 31 maj 2009

Vilken ras är du, då?

Jag måste erkänna att jag blir ganska upprörd när folk pratar om "raser" när det gäller människor. Raser!? Av någon anledning är det common practice att använda ordet "race" i USA. Jag förstår inte. Har vi inte kommit längre än så? Enligt mig finns det bara en ras när det kommer till människor: människorasen. Om man tycker något annat kanske man kan börja kalla sig, tja, jag vet inte...ras-ist?

Varsågod att hata mig nu. I can take it.

/Hannah (trött på människorasen)

3 kommentarer:

  1. Håller med, känns väldigt föråldrat att tala om raser och att det fortfarande används gör bara att folk blir allt mer åtskilda vilket inte är bra.

    SvaraRadera
  2. Ja, tyvärr är det ju så. Jag tycker att det känns som om man gör det till en hierarki; den rasen är bättre än den andra osv. Det känns lite nazityskland...:S

    SvaraRadera
  3. Det borde ha dött ut med Nazi - Tysklands fall, skrämmande att det fortfarande existerar.

    SvaraRadera