lördag 23 maj 2009

Om du hatar gnäll borde du inte läsa, så gnäll inte om det!

(nej, det är inte hemma hos oss!)

Ehe. Jomenprecis.

Jag lider av skrivkramp, stress och ångest samtidigt. Min andra jäkla uppsats (alltså inte B-uppsatsen) är kass. Och när jag säger att den är kass så menar jag det. Skit från början till slut. Jag blir så trött på mig själv. Och på den satans uppsatsen. Jag vill bara bli klar. But no. Jag behöver bara drygt 250 ord till, men har absolut ingen aning om vad jag ska skriva. Det känns som om det räcker med ordbajseri liksom (med tanke på att resten av uppsatsen består av just det). De sista 250 orden kanske kan vara någorlunda bra? But no.

En gång i tiden trodde jag att jag var ganska bra på att skriva uppsats. Just nu känns det inte så, kan jag meddela. Ich bin käss, käss, käss! (nej, ordet "käss" existerar inte på tyska)

Om någon kan komma på några viktiga likheter eller skillnader mellan Shakespeares karaktärer Richard III och Macbeth så är de väldigt välkomna! Just so you know.

Nu ska jag nog spela lite gitarr och sjunga för att försöka muntra upp mig själv. Vem vet, jag kanske till och med klarar av att skriva något trevligt och positivt senare? Mycket tveksamt, men ändå.

/Hannah (gnällig surpuppa med noll motivation)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar