lördag 16 maj 2009

Allergier

Jo, jag vet att jag borde gå och lägga mig. Det är fredagkväll och jag måste upp tidigt imorgon och skriva B-uppsats (schysst att jag påminner mig själv hela tiden, tack för det!). Jag tänkte bara nämna något som jag helt hade glömt bort (att jag inte har skrivit om, alltså). Mina allergier! (det är väl nu ni jublar och tänker "wow! ska hon avslöja något så stort?!". yeah, right!)

Jag är tydligen allergisk mot katt, gräs, gråbo och (wait for it....trumvirvel.....) kvalster! Tack universum för det! Kvalster! Det finns liksom inget värre att vara allergisk mot. Det är ungefär som att läkaren säger till en att man är allergisk mot människor (egentligen människors avföring om metaforen ska funka, men vi behöver väl inte märka ord?). Man är allergisk varje dag, hela året. Det går inte att komma ifrån kvalstrena (jag är osäker på hur man skriver kvalster i plural och bestämd form, men det där får funka), såvida man inte flyttar till något ställe där man kan bo i en igloo (möjligtvis?).

För att inte vara snuvig varje dag, hela tiden, bör man antingen spraya näsan full med nässpray (detta är dock inte särskilt hälsosamt för de stackars ömtåliga näsväggarna), eller så kan man köpa kvalsterskydd till sängen för flera tusentals kronor som kanske tar bort upp till 85 % av kvalstrena (jag är fortfarande osäker på formen!). Synd att jag inte har några tusen till övers för min hälsa. Läkaren tipsade om (hem-)försäkringsbolaget som "kanske kan tänka sig att betala en del av kostnaden". Yeah, right. Skulle inte tro det!

Det är alltså din avföring jag är allergisk mot? Herrejisses!

Jag är vad man kallar en tragikomisk varelse. Andra kan skratta åt min olycka. Yes. Godnatt.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar