torsdag 21 maj 2009

Proofread, anyone?

Just nu önskar jag att min bästa vän hette något i stil med William Wordsworth. Ja. Min bästa vän borde ha varit "an English native speaker", som det så fint heter. Jag känner att min uppsats behöver läsas igenom av något snille (eller, som sagt, någon som faktiskt har engelska som modersmål, eftersom de kan hitta minimifel som man inte skulle kunna hitta själv). Jag tror att min syster är ganska trött på att läsa mina uppsatser (det är förståeligt, man kan somna när man läser dem!). Jaja. Jag kanske kan göra en deal med Cecilia att vi läser varandras uppsatser innan vi lämnar in dem på tisdag (inte för att hon behöver min hjälp, men ändå!).

Wordsworth himself. Han är kanske inte min snyggaste vän, men jag hade inte tackat nej till hans proofreading.

Nej, nu får det vara nog för idag. Godnatt. Eller något.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar