måndag 11 maj 2009

Updates à la punkt

Eftersom jag har begränsat med tid de närmaste veckorna (4 tentor + 3 uppsatser, ni vet?) kommer här en snabb uppdatering i punktform för de få individer som faktiskt bryr sig (aka. ingen).

  • Chemical Vocation-spelningen var verkligen underbar! Jag och Alex hade skitkul! Det enda som fattades var låten This Town som är en av mina favoriter. Jag ville höra Pierre sjunga "what I've got is what you see!". Så sjukt bra! Nu vill jag bara ha mer CV, men det lär väl dröja. Tack för en finfin kväll, Alexis!
  • Ordkunskapstentan i lördags gick ok. För att få VG måste man ha minst 112 poäng av 150 (jo, jag vet att det låter lite, men ni såg inte tentan!). Om jag har räknat rätt så fick jag 122 poäng och ligger isåfall bra till, men vem vet? Man kan aldrig vara säker även om man känner sig säker. Det var en taskig tenta med medvetet förvirrande alternativ för att man skulle misslyckas. Mycket taskigt! (särskilt eftersom man gick på det ibland) Om det är något jag har lärt mig så är det att jag är kass på collocations och att jag verkligen behöver träna mig på det om jag ska klara ordkunskapen nästa termin.
  • Idag fick jag gå upp vid sex eftersom vi skulle börja vid åtta. Grammatikdag från 08.00-16.00. T-A-S-K-I-G-T. För en gångs skull hade vi i alla fall tid att göra alla uppgifter mellan lektionerna.
  • Idag fick jag för mig att jag borde ha en tävling med mig själv. "Hur många dagar klarar jag utan godis?". Det låter väl som en bra idé? Jag tror att det kan bli svårt på lördag, men om det blir det kan jag alltid börja om på noll och fortsätta min lilla tävling för att se om hur länge jag kan klara det. (rekordet är nog 5 ½ månad för ett eller två år sedan när jag och David fick för oss att sluta med godis samt börja promenera. vi gick ner en hel del kilo båda två, men fick något konstigt och oförklarligt ryck en gång och bara moffade godis. sjukt dåliga var vi!)
  • Imorgon har jag ett quiz (= liten tenta) i engelsk språkvetenskap. Jag förväntas kunna rita grammatiska träd med "disambiguation", jag bör ha koll på theta roles, samt argument structure. Det känns ganska lugnt, såvida han inte får för sig att förhöra oss på något vi inte kan. Det vore eh...taskigt!
  • På fredag har jag tenta i min optional course The Problem of Evil in English literature. Det känns också ganska lugnt (tror jag?!).
  • Jag borde verkligen sova nu.
  • I mean it.
  • Precis just nu borde jag gå och lägga mig.
  • Yes.
/H (1 dag utan godis)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar