söndag 30 oktober 2011

Ryggont

Jag har haft ont i ländryggen ganska länge nu. Ontet kommer och går men det ligger alltid och ruvar i väntan på nästa attack. Jag har pratat med både läkare och sjukgymnaster och alla säger samma sak: träna och stretcha ryggen varje dag. Så nu försöker jag göra just det: träna och stretcha ryggen lite varje dag. Innan jag går och lägger mig. Lite stretch, lite plankan, lite rygglyft. Jag hoppas att det kommer göra någon skillnad till slut. Jag måste prova och jag måste prova i flera veckor innan jag kan säga att det är dömt att misslyckas. En läkare sade att hon hade haft problem med ryggen men att hon hade stretchat bort det onda två gånger per dag. Jag hoppas att det kommer funka för mig också.

Har ni också ont i ryggen? Vad gör ni isåfall för att inte få det?

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Jag hade också det problemet när jag var yngre och då fick jag tipset från en läkare och en sjukgymnast att mage och rygg måste vara lika tränade för att de ska kunna hålla balansen. Är magen otränad får ryggen ta för mycket stryk och tvärtom. Så det är mitt tips :) //Erica

    SvaraRadera
  2. Tack, tack! Vickie pratade lite om detta. Tror att både min rygg och mage är ganska otränade, så jag får väl försöka träna båda mer. Antar iofs. att magen är lite mer tränad eftersom jag tränar den lite på gymmet.

    SvaraRadera