söndag 9 oktober 2011

Maskerad med tema brott

Igår åkte jag till Lena i Malmö för att gå på maskerad med tema brott. Trots att det såg lätt ut att hitta dit gick jag fel och irrade runt i Malmö som en annan galning (folk som såg mig undrade nog vad jag sysslade med med tanke på min utstyrsel). Nåväl. Till slut hittade jag dit, svettig och skamsen.

Lenas nyinköpta lägenhet är så fin! De här pandorna hängde till exempel på väggen.

Så himla fin fondvägg. Ja, jag är avis!

Aila, Raúl, Dennis och Christian.

Värdinnan herself.

Sara ville också bekämpa brott som Poirot med ett imaginärt förstoringsglas.

Anna kom till festen med ett egengipsat benbrott.

Lisa och Håkan var läskiga som rånare.

Min favorit var utan tvekan Raúl som var datorhacker med mjukisbyxor och diskett!

Watch out!

Och Super Mario-keps. Såklart.

Synd att jag är hetare som man än som kvinna. Denna livets lott alltså!

Jag var tvungen att ta kort på fina saker i lägenheten. Lenas lägenhet är 52 kvm. Alltså drygt 30 kvm större än min (snyft!).

Jag älskar sådana här gammeldags lådor.

Anna med unibrow.

Lena var kidnappad men hade lyckats komma loss.

En himla fin kväll! I slutet satt jag (som vanligt?) och spelade gitarr och sjöng med två galna män. När jag sedan skulle till hållplatsen för att ta bussen hem fick jag skjuts på cykel av Lenas vän Simon. Hur snällt är inte det!? Sådant där gör mig bara så glad. Snälla människor. Det är det bästa jag vet.

/Hannah

3 kommentarer:

  1. Ah Hannah! du är så härlig :) vilka fina bilder och fina ord! hoppas du hade kul! de där galna männen var min kusin Nisse och Dan. skönt att du kom hem ordentligt! du får flytta till Malmö snart, här har vi inga baggar som förpestar tillvaron!

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill också ha en fondvägg!

    SvaraRadera
  3. Lena: Tack, tack! :) Jag vet vad männen heter men tack för påminnelsen! ;) Är du helt säker på att ni inte har några baggar, haha?

    Stora Syster Dyster: Me too!

    SvaraRadera