fredag 28 oktober 2011

Macarons

Idag gick jag några ärenden på stan. Jag älskar det. Jag älskar kullerstensgatorna här i Lund och jag älskar mina favoritbutiker. Och vid dessa tillfällen har jag svårt att tänka mig att bo någon annanstans. För det känns så fint och bra och trevligt här. Men, men.

Jag var inne i butiken Ahlgrens konfektyr (love it!). Där köpte jag pistagetryfflar till whiskeykvällen ikväll (nej, det blir mest vin för mig). Jag råkade se att de också sålde macarons, så då var jag helt enkelt tvungen att köpa två för tjugo kronor styck (jättedyrt, jag vet, men de är alltid väldigt dyra). Det blev en med lakritssmak (smakar lite som Käck) och en med pistagesmak. Lakritsen var jättegod men pistagen var sådär.

De två godbitarna i påsen...

... och i handen.

Nästa gång ska jag prova någon mer smak. Förresten har jag sett att de har macarons (eller makroner) på högkolan i Malmö för tio kronor styck. Dem måste jag också prova!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar