onsdag 12 oktober 2011

Föreläsningar och Beethoven

Idag, imorgon och på fredag är det så kallade Perspektivdagar på skolan i Malmö. Det innebär en massa intressanta föreläsningar och dylikt för oss studenter. Idag åkte jag dit och lyssnade på Emelie Lysholm som pratade om queer i förskolan. Det var en väldigt bra, intressant och faktiskt rolig föreläsning. Hon sade till exempel att "Jag visste inte ens att man kunde vara lesbisk. Jag hade bara hört om bögar" och "Jag är ju inte en snippa. Jag är en människa." Så himla bra! Om ni får chans att se henne tycker jag definitivt att ni ska göra det.

Efter föreläsningen gick jag till biblioteket på skolan och lånade sju böcker. Det enda detta kan betyda är att jag snart ska skriva uppsats igen. Oh. No.

Nu på kvällen har jag suttit och lärt mig en stor del av Beethovens Symfoni No. 7 på piano. Jag nästan ryser när jag spelar den för den är så vacker. Och jag fattar inte att jag kan spela så mycket av den nu! Örongodis, vill jag lova.

Imorgon ska jag gå och se The Big Bög Show. Det kan väl inte bli annat än bra? På kvällen ska jag och Anna gå på förhandsvisning. Mer info om det imorgon.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar