måndag 17 oktober 2011

Praktik och ibland blir man glad när man kommer hem

Jag sov drygt fem timmar inatt. Gah! Att det är så svårt att lägga sig och somna i tid! Förhoppningsvis blir det bättre under de här två praktikveckorna. Annars kommer jag antagligen gå runt som en zombie, vilket jag nästan redan gör.

Jag blev glad när jag kom hem idag. Bovärden hade varit här och fixat mitt handfat ur vilket det har kommit en äcklig lukt väldigt länge. Han fixade också golvbrunnen där det fanns någon sorts rostfärgad lera som var ganska äcklig (särskilt om man rensade bort hår och lerklumpar följde med. ew!). Han lämnade en lapp om att han hade varit här och skrev: "Fixade ny ringklocka också." Det hade jag inte ens frågat om. Eller märkt. Det kallar jag service! Det är verkligen gôtt att bo i hyreslägenhet när andra människor fixar allt jobbigt. Nåja. Nästan allt.

Idag fick jag reda på att jag ska hålla i fransklektioner de tre kommande dagarna. Jag trodde inte att detta skulle ske förrän nästa vecka, så jag blev lite paff. Som tur var har jag redan planerat en del men det är fortfarande en del arbete som måste göras. Och jag har inte riktigt den orken. Men det måste helt enkelt göras. Jag antar att jag bara måste vänja mig vid det här?

Min kära mor är i Malmö på utbildning den här veckan. Imorgon ska vi träffas och gå på stan. Sedan ska vi ha soppkväll hos Johanna. Det kommer bli fint!

Om jag kommer vara en dålig bloggare under de här två veckorna så vet ni varför. Klockan är liksom åtta och jag känner mig helt död. Lite så.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar