söndag 16 oktober 2011

Fredagen

I fredags hade jag fullt upp. Först fixade jag med en massa grejer hemma. Sedan bar det av mot Malmö där jag lyssnade på Gudrun Schyman och Mats Olsson. Gudrun var så himla bra. Så himla rolig och träffsäker. Vad Mats ville få fram var ganska oklart. Ibland sade han vettiga saker och ibland sade han så dumma saker att publiken faktiskt skrattade åt honom. Och Gudrun sopade mattan med honom. Johanna tyckte att Gudrun använde för mycket härskartekniker. Till hennes försvar kan man dock nämna att Mats gjorde detsamma genom att förminska det hon sade med ett "Jag är en av få som har lyckats avbryta Gudrun." Suck, suck, dubbelsuck! Hur som helst var det ett intressant och givande samtal.

På kvällen bar det av mot Malmö och Johannas högstadiefest. Jag tyckte generellt att folk hade klätt ut sig dåligt. Som vanligt kändes det som om jag hade gått in för det lite för mycket. Jag tog inga kort på festen men däremot hemma efter festen. Lite såhär såg jag ut:

Trött men glad.

Jag kände att jag var en tråkig festgäst. Jag hade ont i huvudet och var trött. Mitt humör blev inte bättre av att någon drack upp ungefär hela min vinflaska utan att fråga. Ibland är jag verkligen inte på festhumör och då känns det inte som en bra idé att stanna länge. Hur som helst stannade jag ändå till halvettiden och tog sedan bussen hem. Det var i alla fall trevligt att få träffa flera fina vänner och prata kärleksproblem.

Och det var den fredagen.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar