onsdag 25 maj 2011

Lycka

Känslan. Att först vara lite småirriterad över att man inte har fått hyresfakturan. Att tänka att man bara kommer ha 300 kronor kvar efter räkningarna (som ändå dras bort i och med ens autogiron) eftersom man bara får drygt 4000 kronor i maj. Den känslan. Att sedan inse att man inte behöver betala hyra för varken juni, juli eller augusti. Och plötsligt har man kvar 3600 kronor och känner sig rik! Och man har till och med råd att äta i Spanien (om man nu mot all förmodan kommer dit nästa fredag). Vilken lycka! Jag älskar studentlägenhet! (ja, just nu i alla fall!)


Gång på gång inser jag att allt alltid löser sig. Det är helt otroligt ibland, men det gör faktiskt det. Så skönt!

Och jag tänker inte ens ödsla negativ energi på min huvudvärk idag, för idag ska jag träffa finaste vännerna i Malmö. Bästa dagen!


Men först 40 minuters lektion med de små liven som hellre hade sovit. Can't blame them.


/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar