tisdag 17 maj 2011

Hodie

(jag var nära på att skriva "heute", men nu får det vara nog med tyska för en stund. lite latin, vetja!)

Idag har jag inte skrivit så mycket som jag borde, men i alla fall ett par sidor. Blä. Den här delen vill inte riktigt bli så lång som jag hade tänkt (kan vi inte bara ignorera att jag antar att mina uppsatsdelar har en egen fri vilja? bra, tack). Förhoppningsvis går det bättre imorgon. Eller. Det måste helt enkelt gå bättre imorgon. Om mindre än en vecka ska uppsatsen vara klar för inlämning. Gulpitigulp.

Tidigare ikväll var jag på trevlig bokcirkel hos Lisa. Vi fick god rabarberpaj och snackade om Albert Camus L'étranger (Främlingen, för folk som inte är frankofiler). Jag läste den här klassikern för fyra år sedan när jag läste grundkursen i franska (tror jag det var?) och kände verkligen inte för att läsa om den. Så kul är det inte med existentialism. Désolée.

Nu, precis innan läggdags ska jag välja ny bok att läsa. Det är något av det bästa, men svåraste, jag vet. In libris libertas!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar