tisdag 13 oktober 2009

Det mest gripande blogginlägget jag har läst på länge

Jag tycker verkligen att ni ska läsa det här blogginlägget. Så himla sorgligt. Jag grät till och med en liten skvätt. Men sedan är jag nog en känslig person och just idag var nog en sådan där känslig dag då vad som helst kan få en att fälla en tår. Läs det!

Det sorgliga blogginlägget fick mig att tänka på hur hemska vi människor är och hur ensamma många känner sig. Man (läs jag) borde försöka göra något riktigt bra för någon annan varje dag. Det behöver inte vara något stort, men ändå något som betyder något för den andra personen. En komplimang kan räcka riktigt långt i vissa fall, ett äkta leende i andra. Jag vill verkligen vara en bra människa, men för att kunna vara det måste man (läs jag) nog försöka vara lite mindre självupptagen. Jag hoppas att jag kan bli bättre.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar