torsdag 15 oktober 2009

15:e oktober

Ajajaj. Idag skulle man visst bestämma sig för vad man ska göra till våren. Jamenjaha. Kul. Latin blir det nog. Och en del jobb skulle jag tro. Borde jag söka en heltidskurs också? Eller vore det dumt? Är det inte smartare att jobba och tjäna pengar istället för att plugga och bli skyldig pengar? Jo, jag tror det. Samtidigt kommer det vara konstigt att inte plugga minst heltid. Ja, jag vet inte. Vi får se vad som händer.

Mitt omedvetna och inaktiva val har visst varit att inte åka till England i alla fall. Eftersom jag inte har försökt reda ut hur man ska kunna läsa 30 poäng under en termin i England när de bara läser 20 poäng där på grund av det engelska treterminssystemet (inte två som vi har i Sverige). Det blev för knöligt och jobbigt och hopplöst. Vilket nog betyder att jag inte var helt redo att åka och fixa med alla jobbiga praktiska saker. Jag hoppas verkligen att jag inte ångrar mig.

Till hösten tror jag att jag vill läsa lärarutbildningen i Örebro. Det hade varit kul att komma närmare familjen där för en gångs skull.

Det bästa med att bli vuxen är att man bestämmer allt själv. Det sämsta med att bli vuxen är att man bestämmer allt själv. Är det någon som förstår hur jag menar? O, detta eviga ansvar!

Nu lite mat (jo, jag vet, det är riktigt sent!).

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar