lördag 3 oktober 2009

Bad Hannah...

Ok. Såhär ligger det till. Jag var duktig i onsdags. Det blev varken MAX-mat eller pannkakor, utan det blev vanlig mat, kanske pasta och bönor eller något. Men (tänk er ett "men" à la Tony Irving) jag har inte varit särskilt duktig vad gäller träningen. Jag tränade första gången idag (vilken skam!) den här veckan. Yoga blev det. Det blir step och kanske ett till pass imorgon. Det hade varit bra om jag lyckades få in sammanlagt tre pass den här veckan.

Nu till maten. Igår var jag riktigt naughty. Först fick jag världens attack och gick till Ahlgrens Konfektyr här i Lund (alltså, jag var redan nere på stan, det var ju inte så att jag åkte till stan bara för det!) och köpte fyra sådana där hemlagade kolabitar (julkola, ni vet?). Så himla gott! Vilken njutning! Sedan tyckte jag att jag var värd något gott på kvällen till middag/kvällsmat (det var ju trots allt fredag!) så jag stekte mina efterlängtade pannkakor. Yes. You heard me (eller ja, läste snarare). Jag käkade pannkakor. Mumma! Självklart blev det över några till frukost idag. Mumma en gång till!

Pannkakor med blåbärssylt = mumma!

Ja, som ni kan läsa så har jag inte varit superduktig den här veckan. Men det kanske går bra ändå. Jag hoppas det. Vågen verkar vilja visa pil ner i alla fall. Med lite tur så kommer jag att ha passerat mitt första tiotal på måndag.

Förresten. Idag sade min (tränings)kompis Malin att hon tyckte att jag såg smalare ut än senast vi sågs, vilket var för ett par veckor sedan. Nu har jag ju faktiskt gått ner ett par kilo sedan dess, men det känns inte som om det syns särskilt mycket, så jag blev riktigt glad! Det är kul när man får synliga resultat när man faktiskt jobbar mycket för det.

Vilket tjat om vikt, träning och mat! Det får inte bli för mycket av det goda, då blir det tråkigt. Det känns väl inte riktigt som om någon bryr sig om det här, samtidigt som jag vet att jag hade fler läsare i min LCHF-blogg eftersom många var intresserade av det (inte för att jag äter LCHF längre, men ändå). Äsch. Jag ska sluta tjata nu.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar