lördag 31 oktober 2009

Bra planering som vanligt

Gôtt att jag har gjort allt jag borde förutom alla skolgrejer. Bra, Hannah! Verkligen. Jag har kommit fram till att alla roliga helggrejer jag gör går ut över skolan. Hela. Jäkla. Tiden. Samtidigt känner jag att ett liv utan roliga helggrejer är ett för tråkigt liv för mig. Hur ska man orka med skola och jobb om man aldrig gör något kul? Precis!

Apropå jobb. Igår ringde de och frågade om jag ville ha ett till pedagoguppdrag i Lund. Svenska, engelska och spanska i Lund varje söndag. Det lät kul, men jag kände att jag inte har tid med skola plus tre extrajobb. Trots denna sunda tanke kände jag mig lite dum som tackade nej. Jag kanske kan trycka in ännu ett uppdrag? Och pengar är ju pengar, det vill säga något som jag verkligen behöver. Men nej, jag tror inte att det är värt det. Jag får ge mig. Man kan inte göra tusen saker samtidigt. Trust me, jag har försökt!

Halloweenfest ikväll! Åh, så kul (även om jag har en del kvar att göra! som tur är kommer en av Davids kompisar och hjälper till att dekorera. David kommer inte hem förrän klockan sju eftersom han jobbar)! Vi blir 10-15 personer ikväll och det är perfekt tycker jag. Fler behöver man inte vara. Hoppas nu att folket gillar festen. Jag har nämligen lagt ner hela min själ i den här festen (och plånbok, ehm!).

/Hannah (aka. Bloody Mary)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar