måndag 5 oktober 2009

Det går bra nu!

Jag är riktigt nöjd med mig själv. På en vecka har jag gått ner 1,1 kilo till och nu är jag äntligen under mitt första tiotal! Det känns himla bra måste jag säga! Särskilt med tanke på att man kan fuska lite varje vecka, bara det inte drar iväg. Jag skrev ju om mitt fredagsfusk och i lördags var det dags igen; risifrutti, naturgodis och till och med lite mörk choklad med pistagenötter. Jag tror att det vinnande konceptet är att träna några gånger i veckan, vardagsmotionera, äta normala portioner med bra mat, skippa allt som är dåligt, men unna sig några få goda (men inte för onyttiga!) saker varje vecka så att man orkar fortsätta. Yes. Det är nog det vinnande konceptet för mig. Jag hoppas att det fortsätter i den här takten. Att gå ner ett kilo i veckan funkar alldeles förträffligt för mig.

Nu har jag sammanlagt gått ner 6,7 kilo sedan jag började med min viktnedgång. Mitt BMI har gått från 29.9 till 27.6, så jag börjar närma mig normalvikt (BMI under 25).

Igår var jag på step. Jag höll på att dö redan efter en halvtimme. Mina ben var spaghetti, antagligen för att jag gick på yoga dagen innan. Herrejisses, vad jobbigt det var! Men jag klarade det, även om jag trodde att benen skulle vika sig eller något. Idag blir det nog step igen efter min latinföreläsning. Bra konditionsträning måste jag säga!

Nu ska jag sluta tjata om mitt fett. Faktiskt.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar