tisdag 6 mars 2012

Två 20-minuterssitcoms

Ibland har jag inget att titta på. Eller snarare: ibland orkar jag inte titta på det jag har. Jag kanske är för trött för en film och kanske opepp på någon serie som jag har flera avsnitt av. Då börjar jag titta på något nytt. Det gjorde jag den här veckan. Två nya, korta sitcoms blev det. De är helt ok. Inte de bästa serierna jag har sett, men inte heller de sämsta. De funkar liksom när man sitter och äter mat och bara vill kolla på ett kort avsnitt av något. 

Up All Night om de nyblivna föräldrarna Chris och Reagan som fortfarande vill vara lika coola som innan bebisens ankomst. Det går sådär. 

2 Broke Girls om Max och Caroline som är som natt och dag men som tvingas jobba och bo ihop. Ganska underhållande. Dessutom gillar jag att det är kvinnor i centrum och att Max är sådär vulgär som kvinnor inte "får" vara.

Så om ni behöver något lättsmält att titta på har ni nu fått ett par tips. Enjoy!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar