måndag 19 mars 2012

Penguin och i-landsproblem

Idag hämtade jag ut ett paket på posten. Penguinsaker! En finfin mugg och en finfin bok. Båda med den gamla klassiska penguinlayouten. Så. Himla. Fina. Jag kände att jag var tvungen (nåja) att köpa dem eftersom jag har velat ha dem så länge och eftersom man aldrig vet hur länge de kommer finnas till salu.

Boken A Room of One's Own av Virginia Woolf.

Och i muggform.

 Det roliga är att jag inte beställde just den här muggen. Jag beställde en med Jane Austen-motiv. Personen som packade ordern måste ha blivit förvirrad på grund av boken. Dagens i-landsproblem är att jag nu vill ha både muggen jag fick (den är ju så fin!) och muggen jag beställde.

Vad gäller böcker har jag insett att jag kanske måste dra ner på bokhandlandet. Jag kan inte köpa böcker var eller varannan månad bara för att jag älskar att köpa böcker, både nya och gamla. Särskilt med tanke på att jag nog har olästa böcker som räcker i alla fall ett par år framåt i tiden. Så för ett tag framöver ska jag försöka att bara köpa böcker till bokcirkeln och kanske någon  billig begagnad då och då eller böcker som det är rea på. Och när jag väl börjar handla böcker igen ska jag försöka att kanske läsa tre och köpa en eller något liknande.

Har ni också en massa böcker i bokhyllan som samlar damm och väntar på att läsas? Om ja, handlar ni  fler böcker ändå?

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Jag har ca 300 olästa böcker som jag köpte innan jag blev sjuk, men aldrig hade tid att läsa. Och nu har jag inte orken att läsa :/

    Köper inte så mycket böcker längre (har inte råd heh).. Men ibland händer det att jag köper någon ny från någon favoritförfattare.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får tillbaka lite ork så att du kan börja beta av din långa lista med olästa böcker! :)

    SvaraRadera