onsdag 14 mars 2012

Senaste nytt eller: Jag ligger efter eller: Sherlock är apbra

Ok. Jag hade inte räknat med att lägga så mycket tid på aktivism igår och idag. Men det kändes och känns fortfarande viktigt (se mina två tidigare inlägg). 

Nu måste jag däremot börja tänka på hur jag ska hinna skriva en uppsats på ett par dagar. Och gärna komma på vad jag ska skriva om (well, hello ångest). 

Idag gjorde jag en fältdag på Komvux. Jag gick med en engelsklärare som främst lär ut gymnasieengelska. Det var en trevlig klass och det var intressant att se hur det kan gå till på Komvux. Jag tyckte lite synd om läraren eftersom kursen tydligen är flexibel och elever kan hoppa på den varje månad, vilket verkar förvirrande och svårt. Men hon verkade klara det galant. För övrigt fick jag finaste komplimangen av en elev som undrade om jag kom från England (alla pratade engelska hela tiden)! Jag blir så himla glad av sådant. Det kanske är löjligt och lite egenkärt av mig, men så är det. 

En sista grej. Ni måste se tv-serien Sherlock. Ni måste! Den är så bra. Så sjukt bra! Jag älskar den! Och idag såg jag sista avsnittet av säsong två och jag skrattade och jag var på helspänn och jag grät och det var så jäkla bra! Tyvärr är det bara tre avsnitt per säsong, men de är långa som filmer (ungefär 1,5 h). Hur ska jag klara mig till säsong tre? Hur!? (detsamma gäller för övrigt Downton Abbey. underbar serie!)


Äsch, nu borde jag lägga mig inom en snar framtid. Så att jag kommer upp i tid imorgon och hinner påbörja min uppsats (ett ämne hade varit en god start). Goodnight!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar