lördag 3 mars 2012

Punkrockare+pappa

Inatt (jo, jag får erkänna att det blev sent) tittade jag på dokumentären The Other F Word. Den handlar om olika bandmedlemmar i punkband som nuförtiden även är förädrar. Jag har velat se den ett tag och igår kunde jag äntligen göra det. Den handlar kanske inte så mycket om punkarnas barn utan om deras egen ofta dåliga uppväxt och hur man kombinerar ett liv on the road med familjelivet. Dokumentären är bitvis riktigt gripande (ja, jag erkänner, jag grät en skvätt eller två). Någon berättar om hur han blev sexuellt utnyttjad av äldre killar i grannskapet och någon annan berättar om hur hans son dog i en bilolycka. 

Jag tror inte att man måste älska punkrock (som jag!) för att kunna få ut något av den här dokumentären. Den är både rolig och sorglig, informativ och intressant. Jag hade gärna sett allt de spelade in. Det som blev själva filmen måste vara bara en bråkdel av allt material. Se den!


/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar