söndag 4 mars 2012

Om jag fick drömma mig bort...

... skulle jag kanske vara i Paris med en vän eller två...

... eller tillbringa en galen helg med bästa Alex (och kanske Ulla) på en färja...

... med min favoritdrink, Strawberry Daiquiri...

... eller så skulle jag mysa med den här sötnöten...

... eller kanske med världens finaste lillebror...

... och macarons skulle vara nyttiga. Alla läkare skulle råda oss att äta minst fem varje dag...

... eller så skulle jag ha födelsedagsmaskerad igen med bästa vännerna...

... och plötsligt ha lite fall i mitt 50-talshår...

... och bästa Ute och Ashley skulle vara kvar i Sverige...

... och jag skulle ha en steinwayflygel som på något underligt vänster fick plats i min lägenhet...

... och det skulle vara sommar och man skulle äta grillat minst en gång i veckan...

... och mitt favoritband skulle spela i närheten.

Och en massa andra saker. Det finns så mycket fint att drömma om. Både sådant som har hänt och sådant som skulle kunna hända (eller som aldrig kommer göra det). Idag drömmer jag mig bort eftersom disken och kurslitteraturen känns för alldagliga och tråkiga. 

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar