torsdag 1 september 2011

Vegegården i Malmö

Vid lunchtid idag tänkte jag och min partner in crime att vi skulle prova den vegetariska restaurangen Vegegården i Malmö. Vi åt en helt vegansk asiatisk buffé som var väldigt god. Endast 70 kronor (kittlar dödsskönt i kistan dessutom!). De har märkliga saker som vegetariska friterade räkor och vegetarisk kyckling i röd curry och kokosmjölk. Vissa saker är för konstiga även för mig (varför ens testa vegetariska friterade räkor när jag aldrig har gillat räksmak, liksom!). Tofun var lite för geléig för min smak, men jag älskade vårrullarna, den sötsura såsen och "kycklingen" med röd curry. Dessutom kunde man ta en massa sallad och frukt. Fint med vattenmelon och apelsin till efterrätt!

Det roligaste var nog att C som egentligen brukar äta kött uppskattade det mesta av maten. Vi kan rekommendera den här restaurangen!

Dagens lunch. Mumma!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar