torsdag 8 september 2011

Att våga

För inte så längesedan kom jag fram till att jag måste våga göra saker som jag tidigare aldrig eller sällan har vågat. Att ta första steget. Att våga utvecklas. Att lära sig något om sig själv. När det gäller vissa saker känner jag mig modig, till exempel att jag har vågat flytta utomlands flera gånger. Det klarar jag. Att fråga en söt kille om vi ska gå på bio är däremot skitsvårt. Då måste han nästan ha uttryckt att han är intresserad först. Är inte det märkligt?

Jag ogillar när jag inte har kontrollen. Jag ogillar tanken på att bli avvisad eller förlöjligad. Trots det har jag exempelvis gått upp på scen väldigt många gånger. För att jag älskar när det går bra. Jag hatar däremot när det går dåligt. Jag ältar sådant för evigt. Jag glömmer inte ett dåligt uppträdande, precis som jag inte glömmer ett dåligt betyg. Jag har svårt att gå vidare. Som tur är vågar jag göra många saker igen, för att försöka lyckas bättre.

Idag vågade jag göra något som jag inte har gjort på tusen år. Det gick kanske inte superbra, men jag vågade i alla fall. Bara det är en vinst. Då vet jag att jag kan våga även nästa gång. Och kanske gången efter det. Och någon gång måste det bli jackpot. Jag bara vet det. Jag intalar mig det.

Virtuella Hannah ger tummen upp åt IRL-Hannah.

Finns det något ni inte vågar göra men som ni önskar att ni vågade?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar