onsdag 14 september 2011

Lista istället för att sova

Vad är den äckligaste mat du vet?
Djur i alla dess former. Rått kött är sjukt äckligt.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet).
Att jag har publicerat några noveller, att jag inte dog av nervositet när jag var språkreseledare i England, att jag klarade av att vara engelsklärare i en gymnasietrea förra hösten, att jag har fått mina brukare på sommarjobbet att gilla mig (tror jag!) och att jag stod ut i flera månader på ett hemskt telefonjobb i Holland (aldrig igen!).

Vad ångrar du i livet (om något)?
De gånger jag har varit onödigt taskig mot människor jag tycker om. Chanser jag aldrig tog. Att jag inte vågade när jag ville.

Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Tror inte att folk sprider rykten om mig men vad vet jag?

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Det gamla vanliga. En ny kappa eller två.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Jag har inga dyra klädesplagg. Jag antar att någon vinterjacka är det dyraste. Runt en tusenlapp.

Har du någon oanad talang?
Mitt partytrick är att jag kan nynna på en låt och samtidigt mima texten.

Vad gjorde du i helgen?
Se föregående inlägg.

Vad är dina fem viktigaste to-dos den här veckan?
Fixa smågrejer i magisteruppsatsen för att sedan skicka in den till arkivet, köpa billiga bh:ar på Kappahl imorgon, transkribera, hämta två paket samt läsa ut en bok eller två.

Vad har du på dig just nu?
En skotskrutig klänning, vit underklänning och gråa strumpbyxor. Höstfint!

Senaste låt du lyssnade på?

Bästa skönhetsknep?
Eh... tvätta håret!?

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Stuprörsjeans, band-t-shirts och Converse. Lite punkrock.

Och fulast?
Helvitt. Särskilt sådana där hemska påsbyxor. Samt män som går runt med mjukisbyxor. Fy!

Vem saknar du?
Hela stora familjen och alla vänner som bor långt bort (till exempel i Stockholm, Kiruna, Dalstorp och på Kreta). Morfar som inte lever längre.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att jag skulle kunna leva på min musik. And... WORLD PEACE!

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Mina vänner Johanna, Karin och Ulla som vågar ta för sig. Och Julia Nunes.

Bästa filmen nånsin?


Bästa boken nånsin?

Vilka tidningar läser du?
Aftonbladet och Sydsvenskan på nätet. Tidningar som kommer med posten: Djurens rätt, Lokaltidningen, Lundagård, Lärarnas tidning etc.

Vad önskar du att du var bättre på?
Spanska och att spela gitarr. Och en massa andra saker. Att våga till exempel.

Är du religiös?
Bara när det gäller Harry Potter.

Vad är din största rädsla?
Att något ska hända mina vänner eller min familj. Att misslyckas.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Folk säger sällan elaka saker till mig (kanske om mig?) men en gång fick jag höra att en kompis ex-pojkvän hade kallat mig för "en arrogant bitch". Jag tyckte mest att det var roligt. När jag var liten sade en klasskompis att jag hade kanintänder.

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Åh, svårt! Jag har alltid älskat Saga men nu heter ju varenda unge det. Jag gillade Ella men det heter mitt kusinbarn nu. Maja tycker jag om. Och Belle men då får väl ungen men för livet.

Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
En fungerande bil som är snäll mot miljön.

De tre finaste sms du fått i år?
Svårt. Fick ett fint sms från en lycklig syster häromdagen. Och så blev jag himla glad när jag fick sms om att jag skulle bli faster.

Nu borde jag sova (för någon timme sedan!).

(listan snodde jag från niotillfem)

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar