fredag 16 september 2011

Niceville och edschock

Filmen var verkligen jättebra. Jag kan absolut rekommendera den. Både jag och Ashley grät flera gånger för att den var så fin och gripande. Det värsta var att man hela tiden hade en tanke i bakhuvudet; såhär var det för 50 år sedan. Filmen handlar som ni kanske vet om hur svarta hembiträden hade det i 60-talets USA. Det kanske blev ännu mer påtagligt för Ashley som faktiskt kommer ifrån USA. Hur som helst måste ni se den här filmen. Ni kommer inte ångra er. Det märktes inte ens att den nästan var 2,5 timmar lång.

När vi steg på bussen hem hände en rolig grej. Jag och Ashley hade precis satt oss ner och så hör jag att en kille ropar mitt namn. Bakom oss sitter Simon som jag känner ifrån Ed. Simon som berättade för mig om programmet i Frankrike och som därigenom är en stor bidragande faktor till att jag åkte dit överhuvudtaget och lärde mig flytande franska. Han var här för att hälsa på sin kompis som också heter Simon. Jag var tvungen att föreviga the moment.

Simon som jag känner till vänster och hans vän Simon till höger (lite förvirrande, jag vet!).

Så himla märkligt att träffa någon från Ed bara sådär. Men kul!

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Åh jag vill verkligen se den!

    Såg däremot en rolig komedi i helgen. Bridesmaids, tyckte den var helt ok. Har du sett den? Gillar att se något som inte är så allvarligt ibland.. Var extra kul att killen från IT Crowd var med!

    Skoj att träffa någon från Ed. Lite random så där :P

    SvaraRadera
  2. Ja, gör det. Den var apbra! Är säker på att du kommer gilla den.

    Jag har inte sett Bridesmaids ännu. Är jättesugen på att se den! Hade tänkt se den på bio men har inte fått med någon. Det kanske finns bra kvalitet att ladda hem nu? Får nog göra det.

    Ja, det var lite av en överraskning. Kul! :)

    SvaraRadera