tisdag 20 september 2011

Dagen som började dåligt blev fin till slut

Isch. Det var jobbigt att gå upp imorse efter alltför få timmars sömn. Ibland har jag otroligt svårt att somna (jag borde definitivt skaffa mig en rullgardin). När jag sedan skulle åka med tåget till skolan hittade jag inte min partner in crime. Folk var allmänt jobbiga och man liksom flöt med i rytmen trots att man inte ens ville gå åt samma håll som de andra. People. What a bunch of bastards!

Väl på skolan tyckte jag att livet kändes bra igen. Himla fint till och med.

Skolan slutade vid tretiden och jag stack till bästa Johanna för att käka middag (vegetarisk korv stroganoff, gott!) och sedan vara med på ett trevligt kakkalas. Där fick jag även träffa finaste Erica som jag har saknat hela sommaren. Så fint att få träffas igen efter flera månaders ofrivillig paus ifrån varandra.

Kakor!

Ännu fler kakor. De där kolakakorna var to die for!

Hur söt får man bli egentligen!? Sötnöten Erica.

Johanna var otroligt effektiv i köket. På två timmar fixade hon middag samt flera sorters kakor. Galet skillad!

Sedan kom det en massa folk som jag såklart glömde ta kort på. Vi spelade Uno, åt kakor och hade det väldigt trevligt.

En fin dag, trots allt. Tur att man har så fina vänner.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar