måndag 26 september 2011

Tre maskerader eller hjälp mig

Åh. Kan ni inte hjälpa mig lite? Jag ska på tre olika maskerader tre helger i rad. Nu till helgen ska jag till Anna och Elin och temat är Vad ville du bli när du blev stor eller Vad vill du bli när du blir stor? De självklara valen här är sångerska eller lärare. Det ville jag både då och nu. Men hur gör man något av dessa till en rolig utklädnad? Skolfröken känns lite trist. Och sångerska, hur gör man då? Klänning, fjäderboa och mick? Hm. Har ni några bra förslag?

Nästa vecka ska jag till Lena som har maskerad med temat Brott. Man kan vara ett brott, ett målbrott, ett avbrott, en brottare, en detektiv, en mördare och så vidare. Men jag vill hitta på något kul som ingen annan tänker på. Något som inte är alltför svårt att klä ut sig till men som blir riktigt bra. Ideas?

Sist men inte minst ska jag till Johanna på maskerad med temat Så såg jag ut på högstadiet. Så himla svårt. Jag verkar ha haft en ganska intetsägande stil på högstadiet (tacka vet jag mellanstadiet med Spice Girls-t-shirts, platåskor och hårmascara!). Vad hade man på sig egentligen? Jazzbyxor och kjol? Klämmor i håret? Adidas-knappbyxor (var inte det mellanstadiet?)? Ibland hade jag skolflickestilen men det känns lite tråkigt. Help me! Jag är 86:a om det hjälper.

Hjälp mig nu kära kreativa bloggläsare!

/Hannah

6 kommentarer:

  1. Dålig på maskerader..

    När jag tänker på dig på högstadiet tänker jag alltid på skolflicke-looken med kjol och knähöga strumpor. Ibland hade du slips också.

    Sångerska-- kanske kan välja en sångerska med en speciell stil och gå som henne?

    Brott - den är svår.. kan inte komma på något skoj alls tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kanske borde köra skolflickestilen? Det var ändå ganska mycket jag på den tiden.

    Jag får fila lite på drömyrkesgrejen. Vet inte vilken sångerska det skulle vara? En Spice Girl kanske?

    SvaraRadera
  3. Ja på den tiden var det ju Posh Spice som gällde :D

    Och skolflickestilen var verkligen du, så tycker du ska köra på den. du kan ju ta med en bild från dess och visa :P

    http://spellbound.nu/gallery/displayimage.php?pid=588&fullsize=1

    ;D

    SvaraRadera
  4. Åh, men nu kan jag inte se den! Kan du inte maila login och grejer?

    SvaraRadera
  5. Du får väl klä ut dig till vulkan o hoppas på ett utbrott :-)

    //Fadren

    SvaraRadera
  6. Haha, den var bra! Svårt att klä ut sig till vulkan bara.

    SvaraRadera