torsdag 11 mars 2010

Vad hände med...

(jag är bäst i världen på att lämna loose ends. tur för världen att det inte var jag som skrev Harry Potter-böckerna!)

...bandet? Svar: Jag och Malin (the duo!) försöker att repa varje vecka. Hon kommer hit efter sina föreläsningar och vi kör ett par covers och ett par egna låtar. Vi borde verkligen försöka få till en spelning snart!

...min framtid? Svar: Som det ser ut just nu så kommer jag börja ett program i höst. Antingen lärarprogrammet (för att bli gymnasielärare) distans från Uppsalas universitet eller ett masterprogram i engelsk litteratur (för att så småningom kunna doktorera) vid Lunds universitet. Jag ska helst bestämma mig senast den 15:e april, men det är så svårt! Det är mycket lättare att få jobb som gymnasielärare än att bli antagen till en forskarutbildning (doktorand), men att doktorera hade varit stort. Det ena kanske inte utesluter det andra, även om det känns så just nu på grund av studiemedel och annat tjafs.

...mitt röda hår? Svar: Jag har en röd färgning som väntar på mig i badrumsskåpet, men jag har kommit fram till att det knappt kommer synas om jag färgar rött på brunt hår. Därför vill jag nog att någon som kan kalla sig professionell gör det istället. Så att det faktiskt blir rött. Problemet med detta är att det kostar en del, men förhoppningsvis blir det gjort inom ett år. Ehe.

...det där jobbiga mailet? Svar: Ja, just det. Jag skrev ett jobbigt mail till min latinlärare. Jag har den här terminen slutat med latin eftersom jag kände att det blev för mycket. Jag orkade inte lägga de där 20 timmarna i veckan på latinet, vilket det för första gången krävde. Jag tyckte inte att det var kul längre och kände till och med att jag höll på att gå in i väggen. Därför bestämde jag mig för att sluta, med flaggan i topp. Jag vet inte om det beror på vädret, att latinnivån höjdes, att jag aldrig fick någon paus mellan höst- och vårterminen eller om det var en kombination av allt detta. Den här terminen var tänkt att vara min "slappa" termin och därför kändes det dumt att då läsa en kurs där jag får ångest varje gång jag tänker på den långa läxan.

...den vegetariska söndagsmiddagen? Svar: Vi har hittills haft söndagsmiddag ett och söndagsmiddag två. På grund av olika scheman och dylikt så har det inte blivit en tredje middag ännu. Förhoppningsvis blir det av nästa vecka. Då är det Erica och Helenas tur och efter det är det min tur igen. Kul!

Om ni kan komma på fler loose ends som jag har lämnat och som har fått er att undra så är det bara att lämna en kommentar. Ok, jag erkänner. Jag önskar att jag hade flera hundra läsare så att jag skulle kunna ha såna där "frågestunder". Fatta vilken egoboost! Men det hade nog blivit lite pinsamt skralt med mina sex läsare...

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar