måndag 29 mars 2010

Vad arg jag blir!

Idag har jag sett Uppdrag Granskning som den här gången handlar om våldtagna "Linnea" och "Jennifer" i Bjästa. Trots att den unge våldtäktsmannen blev dömd för båda våldtäkterna fortsatte nästan hela samhället att tvivla på pojkens skuld. Flickorna fick inget stöd av vare sig skolan, fritidsgården eller andra vuxna. Till och med prästen tyckte att det var en bra idé att låta den våldtäktsdömde killen komma till skolavslutningen trots allt. Där applåderades han av sina kompisar och deras föräldrar. Samma kväll våldtog han för andra gången.

Jag blir så jävla förbannad. Hela grejen är helt sanslös. Att en massa människor, en massa vuxna människor, tar förövarens parti. Även efter att han dömts. Det tycker jag är det värsta. Att vuxna människor beter sig på det viset. Att de sprider rykten och menar att flickorna ljuger när det finns både bevisning och domar. Ni måste nästan se dokumentären för att förstå vad jag menar. Medelålders människor som menar att det nog verkar lite skumt ändå, trots den där domen.

Se avsnittet HÄR. Jag tycker att alla borde se det och förundras och bli rädda över hur dumma i huvudet människor kan vara. Se det!

Läs även Linus Fremins inlägg HÄR.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar