måndag 1 mars 2010

Xynthia

Jag har precis hört om stormen Xynthia som tydligen kommer medföra snö- och trafikkaos här i söder. Det oroar mig inte så mycket. Däremot fick jag lite ont i magen när jag såg att över 40 personer i Frankrike har dött till följd av stormen. Jag fick ännu mer ont i magen när jag såg att det slog till värst i västra Frankrike, precis där jag bodde under ett skolår. Jag hoppas verkligen att alla jag känner mår bra. Att inget har hänt. Jag har skrivit till min före detta värdsyster på Facebook för att kolla att alla har klarat sig. Usch och fy, vad hemskt! Jag tänker inte tänka för mycket på det innan jag vet något säkert. De har antagligen klarat sig, men det var verkligen hemskt att se den där kartan där de visade var stormen hade slagit till som värst.

/H (orolig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar