onsdag 24 mars 2010

Kära facebookanvändare

Ja, herrejisses. Har ni tänkt på hur många sjuka grupper det finns på Facebook? Och hur många som faktiskt går med i alla dessa grupper (det bästa sättet att få info om en person är att se vilka grupper hen* är med i). Det finns så många märkliga grupper, grupper i stil med Alla vi som älskar våra barn, Alla vi som gillar vår familj och Alla vi som andas (jamentyp). Jag kan känna att dessa grupper är lite... låt oss säga övertydliga. Man får väl ändå hoppas att folk älskar sina barn (und so weiter).

Idag såg jag en annan rolig grupp som verkligen fick mig att le. Den hette Svartsjuka är rädslan att förlora den man älskar! (ja, med utropstecken). Haha, det är väl för roligt!? Som om all svartsjuka skulle vara befogad. Ojojoj. People never cease to amuse me.

/H

*"hen" är ett könsneutralt pronomen. "han" och "hon" och allt däremellan är alltså inbakat i det här ordet. eftersom jag är lat tycker jag att det är skitbra att slippa skriva både och! fast detta blev ju lite långt i och med den här förklaringen, men i fortsättningen antar jag att ni fattar vad jag menar, ok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar